søndag den 15. april 2012

Den trætte mors løsninger

Midt i al julemarkeds-halløj'et er jeg jo også mor til et barn, der blev 3 idag. Det er en stor dag! Det skal fejres! Men hvad fanden gør en træt mor, når nu alle kræfter er lagt i appetitspringende baby og julesysler? For kage skal der sgu til! Hun springer over, hvor gærdet er allerlavest, for over skal hun sgu!

Jeg burde nok skrive, at opskriften er en familiehemmelighed. Det er den måske også? Jeg går ud fra, familien AMO tager den med i graven...

I aftes kl 23 bagte jeg de sidste øko-bøko-aurion-boller færdige samtidig med jeg *snupti* rørte AMO muffins sammen og smed dem i ovnen. Tal om en segment-krise i den sene nattetime! Jeg må lige fortælle, at jeg i sidste uge i et anfald af Overskudsmor bagte de samme boller med Jens. Proces, I ved. Inddragelse i familiens gøremål. Delagtiggørelse og fanden og hans pumpestok! Jens skulle være med til at bage boller til sin fødselsdag, så han sad og stak hjerter og stjerne ud af dejen. Fino fino, præmie til mig, når der engang skal deles præmiemorspræmier ud. Den bliver så nok inddraget igen, når præmiemorspolitiet opdager, at Overskudsmor blev overmandet af Underskudsmor, som IKKE puttede bollerne i poser, og bare faldt død om, da børnene var puttet. Næste morgen var køkkenet fuldt af stenhårde hjerter og stjerner. Shit, så er gode dyr rådne...  Jeg løj! Jeg fortalte Jens, de var i fryseren, når de i virkeligheden var i skraldespanden. Så i aftes stod den trætte, trætte mor og stak stjerner og hjerter ud af bolledejen, så Jens kunne invitere gæster til hjemmebagte boller.

Og se så lige, hvad samme trætte mor har begået! Snydemuffins med sukkerstads! Det er første gang, jeg pynter noget som helst med andet end konfetti-krymmel og hvid glasur, og JEG synes i al beskedenhed, de er flotte. Gæsterne spiste dem bare ikke, for de syntes, de lignede plastic. HAHAHAHAHAHAHA så meget for min iver!

Men de kommer med på julemarked i morgen i stedet, så kom over til Kunstfabrikken mellem 10 og 14 og få en snydemuffin med sukker på:) Jeg gir!



















Nårh ja... hvad gør den der Overskuds-Underskudsmor, når 3 årig bryder sammen over, at kagemanden ikke har ben? Ikke i ligestillingens hellige navn, næ han var ikke opmærksom på, at den havde kjole på. Han var bare sur over, at den ikke kunne gå. Hun saver da et hul i kagesvinet, så den får ben. Glad 3 årig:)

Og glad familie. Vi har haft det mest fantastiske selskab bestående af far, mor, mors kæreste, fars kæreste, mormor, morfar, farmor og mors veninde og dennes søn. En sprængfarlig blanding kunne man frygte. Men ikke, når det er mine mennesker, der er tale om. De dejlige mennesker har bare hygget sig og haft det rart sammen. Se, DET er en gave, der er værd, at gi sit skilsmissebarn! Jeg er dybt taknemmelig. Virkelig, i hjertet taknemmelig!

Nyd dagen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar